Obalka Na počátku bylo slovo...
Jaroslav Dietl
Na počátku bylo slovo...

V tuto chvíli bohužel rozebráno.

váz. s přebalem, 220 stran, 199 Kč, ISBN 80-86569-41-1, řada Mimo edice, poprvé vyšlo 31.03.2003.
Vydáno ve spolupráci s nakladatelstvím Jaroslava Jiskrová - Máj

První vydání další neznámé historické rodové ságy z pozůstalosti autora. V centru jeho pozornosti se tentokrát ocitli tři muži, zakladatelé zpravodajských agentur - Charles Louis Havas, zakladatel vůbec první tiskové agentury na světě, sídlící v Paříži, Paul Julius von Reuter, zakladatel dodnes existující a nejznámější agentury v Londýně a Bernhard Wolff se svou agenturou WTB v Berlíně. Dobrodružné, vzájemně propletené životní příběhy těchto nyní už dávno slavných mužů se odehrávají v letech 1830-1858 na mnoha místech světa včetně Prahy, uprostřed často bouřlivých historických událostí, a vypovídají nejen o spletitých osudech člověka, o jeho touze po pokroku, o jeho usilování, zklamání i úspěších, ale vyprávějí také úžasný, napínavý příběh zrodu informačního prostředku, jakým je - dnes pro nás zcela samozřejmá - tisková agentura.

O autorovi:
Dietl Jaroslav
Jaroslav Dietl byl autor televizních seriálů, filmový scenárista, dramatik. Jaroslav Dietl se narodil v jugoslávském Záhřebu. Mládí prožil v Brně, kde začal studovat na reálném gymnáziu, potom pokračoval na textilní průmyslové škole, kde v roce 1949 maturoval. Po roce stráveném na filozofické fakultě nastoupil Jaroslav Dietl jako vychovatel mládeže v brněnské továrně, potom získal místo na Ministerstvu sociální péče v Praze. Na Filmové fakultě Akademie múzických umění studoval v letech 1950 - 55 Jaroslav Dietl dramaturgii. Zároveň pracoval od roku 1953 do roku 1962 jako dramaturg v Československé televizi. Potom zastával funkci dramaturga a scenáristy Čs. státního filmu. Nakonec se věnoval jen své vlastní tvorbě. Již v 50. letech uvěřejňoval Jaroslav Dietl v časopisech a novinách Mladá fronta a Dikobraz humoristické prózy a spolupracoval s Čs. rozhlasem.

Recenze a názory: Hospodářské noviny * Právo 22.5.2003 *

Další tituly autora
Doktor Marcus a jeho rod