
![]() Moderní podnikatelské elity - metody a perspektivy bádání V tuto chvíli bohužel rozebráno. Brožovaná, 440 stran, 350 Kč, ISBN 978-80-7363-153-6, EAN 9788073631536, řada Mimo edice, poprvé vyšlo 31.08.2007.
Historické bádání o moderních elitách se u nás začalo soustavně rozvíjet až po roce 1989. Časem se ukázalo, že bude třeba rozlišit různé typy vůdčích vrstev, mezi nimiž hrají nezastupitelnou roli právě elity podnikatelské. Organizace jejich výzkumu se ujal Ústav hospodářských a sociálních dějin na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy v Praze, jenž vytvořil k tomuto účelu zvláštní badatelský tým. Sborník Moderní podnikatelské elity - metody a perspektivy bádání přináší první výsledky tohoto výzkumu. Metodologicky je postaven na solidní znalosti zahraničních vzorů. Jeho autorky a autoři se domnívají, že podnikatelské elity je možno považovat i ve vícenárodnostním prostředí českých zemí (1848-1948) za malé skupiny lidí, které se ve sféře hospodářských aktivit vyznačují vysoce nadprůměrným výkonem, vůdčími pozicemi v klíčových rozhodovacích procesech a schopností vytvářet exkluzivní, nezřídka i vzájemně rivalizující sítě formálního i neformálního společenského vlivu.
|
KATEGORIE KNIH

Aktuality
Branický knižní malotrh sobota 10. 6. 2023

Knihy v akci


Bestsellery

1. Vladimír Mikeš
Proč se klepou řízky. Druhé vydání
2. Václav Cílek
Přijít za svítání
3. Marta Dzido
Jahodová sezóna
4. Stephen Hawking
Stručná historie času. Třetí vydání
5. Stephen Hawking
Stručné odpovědi na velké otázky


Ocenění

